Skip Navigation Links

Strategie


Dozon Bouwtechniek wil de komende jaren groeien tot een top 3 speler in de regio Oost Nederland. Door het leveren van hang- en sluitwerk, ijzerwaren, meubelbeslag, ventilatietechniek, gereedschappen, machines en alle andere aanverwante producten voor de professionele bouwwereld en gerelateerde branches.

We hebben daarvoor kernwaarden vastgelegd die een invulling geven aan ons devies: Dozon. Overal aan gedacht. Deze kernwaarden zijn de basis van ons handelen en proberen we met volle inzet dagelijks in het werk waar te maken. Waardoor we onze klanten kunnen ontzorgen en zij zich kunnen richten op hun eigen werkzaamheden.
  • Wij zijn snel
  • Wij hebben kennis
  • Wij houden ons aan de gemaakte afspraken
  • Wij zijn proactief
  • Wij zijn vooruitstrevend

MISSIE
Vanuit een uitdagende en betrokken werkomgeving stellen wij ons ten doel om onze klanten te ontzorgen, zodat een ongestoord productieproces gewaarborgd is. Met proactieve meedenkkracht, uitgekiende (logistieke) concepten, onze (vak)kennis, het nakomen van afspraken én door snel te leveren zijn onze klanten verzekerd van de juiste oplossing op het juiste moment op de juiste plaats.

VISIE
Onze vestigingen worden vormgegeven vanuit de gedachte dat we de commercie lokaal bedrijven en andere bedrijfsactiviteiten centraal uitvoeren. Wij hebben niet de doelstelling de goedkoopste te zijn, maar wel de beste. Onze toegevoegde waarde in kennis, (logistieke) concepten en andere dienstverlening behoort daarom tot de beste in onze branche. Daarnaast anticiperen we op marktontwikkelingen in onze en gerelateerde branches om ons ten behoeve van de klant te onderscheiden in onze markt. Dozon zoekt klanten die een langdurige relatie met ons aan willen gaan. Van leveranciers verwachten we dat zij in assortiment, dienstverlening en performance een wezenlijke bijdrage leveren aan het streven van Dozon de beste te zijn in de branche.

Dozon wil een financieel solide, een goed georganiseerd en vooruitstrevend bedrijf binnen de technische groothandel zijn. We hebben een uitgesproken no-nonsense cultuur en onze (commerciële) medewerkers zijn in hoge mate betrokken, bezitten ondernemersgeest en zijn proactief. Wij streven naar goede en langdurige relaties met onze medewerkers.

In onze reclame en marketing gebruiken wij de slogan: ‘Dozon. overal aan gedacht.’. Deze slogan moet mede inhoud geven aan ons streven de beste te willen zijn door het leveren van bovengemiddelde toegevoegde waarde in diensten en concepten aan onze klanten.