Skip Navigation Links

Strategie


Dozon. Overal aan gedacht.
Met onze marketing slogan willen we mede inhoud geven aan ons streven de beste te willen zijn door het leveren van bovengemiddelde toegevoegde waarde in diensten en concepten aan onze klanten.  

Kernwaarden
 Wij zijn snel
 Wij hebben kennis
 Wij houden ons aan gemaakte afspraken
 Wij zijn proactief
 Wij zijn vooruitstrevend  

Missie
Dozon-groep is een vooruitstrevende bouwtechnische groothandel in hang- en sluitwerk, ijzerwaren, meubelbeslag, ventilatietechniek, gereedschappen, machines en (technische)verbruiksartikelen die de professionele bouwwereld belevert. Vanuit een uitdagende en betrokken werkomgeving stellen wij ons ten doel om onze klanten te ontzorgen zodat een ongestoord productieproces gewaarborgd is. Met proactieve meedenkkracht en (vak)kennis van onze medewerkers, uitgekiende verkoop- en logistieke concepten en door compleet en snel te leveren zijn onze klanten verzekerd van de juiste oplossing op het juiste moment op de juiste plaats.  

Visie
Dozon groep wil uitgroeien tot marktleider in de regio Oost Nederland (Achterhoek, Twente en Veluwe) in het toeleveren van hang- en sluitwerk, ijzerwaren, meubelbeslag, ventilatietechniek, gereedschappen, machines en (technische)verbruiksartikelen voor de professionele bouwwereld. De regionale vestigingsklanten (aannemers en installateurs) zijn de basis van ons bedrijf. De divisies kozijnenindustrie en interieurbouw opereren landelijk en behoren tot de top 3 van hun markt. M.b.t. E-commerce ontwikkelt Dozon omnichannel concepten voor haar (potentiële)klanten om daarmee de klant te ontzorgen en de klantenbinding maximaal te maken. Onze organisatie wordt vorm gegeven vanuit de gedachte dat we commercie lokaal bedrijven en de andere bedrijfsactiviteiten inkoop, administratie, logistiek en marketing centraal uitvoeren. Dozon.nl en de Dozon app ondersteunen al onze verkoopactiviteiten vanuit de omnichannel gedachte.  

We anticiperen op marktontwikkelingen in onze en gerelateerde branches om ons t.b.v. de klant te onderscheiden in onze markt. Wij hebben niet de doelstelling om de goedkoopste te zijn, maar wel de beste. Onze toegevoegde waarde in (vak)kennis, verkoop en logistieke concepten en andere dienstverlening behoort daarom tot de beste in de markt. Dozon zoekt klanten die bereid zijn voor die dienstverlening te betalen en die een langdurige relatie met ons aan willen gaan. Van leveranciers verwachten we dat zij in assortiment, dienstverlening (o.a. EDI) en performance een wezenlijke bijdrage leveren aan het streven van Dozon de beste te zijn in de branche.  

Dozon groep wil een financieel solide, een goed georganiseerd en vooruitstrevend bedrijf binnen de bouwtechnische groothandel zijn. We hebben een uitgesproken no-nonsense cultuur en onze medewerkers zijn in hoge mate betrokken, vitaal en competent. 'Plezier in het zakendoen' is de basis ons bedrijf, wij streven daarom naar goede en langdurige relaties met onze medewerkers, klanten en leveranciers.