OCI-Koppeling



Een OCI-Koppeling is een koppeling tussen jouw ERP-systeem en onze webshop. Deze oplossing maakt het mogelijk om via onze webshop een inkooporder aan te maken in je eigen systeem. Daarnaast zijn er nog verschillende mogelijkheden om jouw bestelling te plaatsen bij Dozon. Dit kan bijvoorbeeld door de order terug te schieten naar de webshop, maar eventueel ook via Digitaal Bestellen.
 

Hoe werkt het? 

1.  De klant logt automatisch in op de Dozon webshop vanuit het eigen ERP-systeem. De klant heeft direct de beschikking over een actueel assortiment met netto prijzen en voorraden.
2.  De klant plaatst de bestelling in de Dozon webshop. De bestelling wordt via het OCI-protocol geïmporteerd in het ERP-systeem van de klant.
3.  In het ERP-systeem van de klant wordt de bestelling goedgekeurd. Hierbij zijn diverse autorisatieprocedures mogelijk.
4.  Na de goedkeuring wordt de definitieve bestelling ontvangen in de Dozon webshop. Ook is het mogelijk om de bestelling direct naar het ERP-systeem van Dozon te sturen. De bestelling kan in verschillende formaten worden aangeleverd, zoals: XML formaat, e-mail en PDF. 
 

Voordeel voor de klant: 

-  Eenmalige invoer
-  Tijd- en geldbesparing door efficiënte communicatielijnen
-  Geen onderhoud
-  Altijd actuele prijs – voorraad- en assortiment gegevens

Benieuwd wat jouw mogelijkheden zijn? Neem contact op met je vaste contactpersoon bij Dozon