Skip Navigation Links

SALES Standaard


Ben je werkzaam in de bouwbranche en wil je een stapje verder als het gaat om elektronisch zakendoen? Kies dan voor SALES Standaard.

SALES Standaard -> Samenwerking tussen aannemers, leveranciers en softwarehuizen. Doel van dit project is het sterk vereenvoudigen van het administratieve proces bij de inkoop tussen aannemer en leverancier, waardoor:

  • fouten worden teruggedrongen;
  • het steeds opnieuw invoeren van (vrijwel) dezelfde informatie tot het verleden behoort;
  • product, prijs en leveringsinformatie van de leverancier snel, volledig, actueel en permanent beschikbaar is.

Het middel om dit doel te bereiken, is het elektronisch uitwisselen van gegevens. Wél volgens de afgesproken standaarden voor inhoud en gebruik van berichten en uniforme productcoderingen. Er zijn standaard berichten ontwikkeld voor de elektronische prijslijst, order(bevestiging), pakbon en factuur.

HOE AAN DE SLAG?
Start vandaag nog met SALES Standaard en importeer jouw prijslijsten via www.dozon.nl in jouw eigen softwarepakket. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen, is dat aan jouw vaste contactpersoon bij Dozon door te geven. Dan worden de lijsten voor jou klaargezet en kun je deze downloaden op dezelfde website. Voor je deel kunt nemen aan SALES Standaard moet je je wel eerst aanmelden. Deelnemers betalen jaarlijks een contributiebijdrage, waarvan je de tarieven vindt op deze pagina

AANVRAGEN SALES STANDAARD?
Om gebruik te kunnen maken van SALES Standaard, moeten we dit eerst voor je activeren. Stuur daarom een mail naar 
webshop@dozon.nl met het verzoek om gebruik te maken van SALES Standaard. Eenmaal geactiveerd, kan je SALES Standaard vinden onder Mijn Account --> Profiel --> Sales in de Bouw