Dozon Bouwtechniek automatiseert orderproces met Trivest Connect

Bij Dozon Bouwtechniek kan sinds begin april het gehele orderproces digitaal afgehandeld worden dankzij Trivest Connect. Joris Marcelis, coördinator E-commerce bij Dozon: “Wij dragen graag bij aan de optimalisatie van bedrijfsprocessen bij onze klanten. Trivest Connect helpt daar uitstekend aan mee.

”Dozon Bouwtechniek is een bouwtechnische groothandel voor de aannemerij, interieurbouw, kozijnenindustrie en installatie & montage. Het bedrijf heeft acht vestigingen in Doetinchem, Ede, Enschede, Haaksbergen, Lichtenvoorde, Tiel, Veenendaal en Zevenaar. Het kantoor en centraal magazijn bevinden zich in Doetinchem. Dozon loopt graag voorop wanneer het om innovatie gaat. De groothandel onderscheidt zich door kennis en meedenkkracht, zowel op toepassings- als op voorraadniveau.

Digitale afhandeling orders
Marcelis: “Wij bieden onze klanten graag een breed scala aan oplossingen, zodat ze makkelijker en efficiënter kunnen werken. Zo werken wij met veel interieurbouwers die de behoefte hebben om digitaler te werken. Wij helpen graag mee met de optimalisatie van bedrijfsprocessen, zoals de digitale afhandeling van orders, maar we merken ook dat voor iedere klant een 1-op-1 koppeling bouwen een behoorlijk tijdrovende klus is. Elke klant is een apart project en iedere koppeling is weer anders."

Slechts één koppeling
Trivest Connect is het platform voor de maakindustrie dat het gehele orderproces digitaliseert. Dat betekent: minder handmatige invoer, minder fouten en een hogere efficiency. Dit sluit goed aan bij de filosofie van Dozon. “We spreken vaker met aanbieders van softwareoplossingen, maar het grote voordeel van Trivest Connect is dat meteen alle stromen zoals orders, bevestigingen, pakbonnen en facturen in orde zijn. Je hoeft bovendien maar één koppeling met Trivest op te zetten in plaats van voor iedere klant een aparte koppeling.”

Overtypen is verleden tijd
Voor klanten is het goed om te beseffen wat er voor winst te behalen valt met Trivest Connect, aldus Marcelis. “Belangrijk is dat klanten het eigen ordernummer meesturen naar de leverancier. Voordeel hiervan is dat het makkelijk wordt om andere stromen te matchen aan je inkooporder. Daardoor werk je een stuk efficiënter en gaat de foutkans omlaag.” Marcelis vult aan: “Het voordeel voor de klant zit hem in de stromen die terugkomen, zoals de orderbevestigingen en facturen. Dankzij Trivest Connect komen die automatisch binnen, waardoor overtypen verleden tijd is.”

Crisis
Door de huidige crisis liggen de prioriteiten van veel klanten momenteel anders en dat is begrijpelijk. “Een tijd van crisis kan echter ook een goed moment zijn om je bedrijfsprocessen tegen het licht te houden om te kijken hoe je op de lange termijn je continuïteit waarborgt.” Het orderproces digitaliseren met Trivest Connect is daar een goed voorbeeld van: minder handmatige invoer van data, een lagere kans op fouten, kortere doorlooptijden en een gestructureerde vastlegging van gegevens.